MAKRO KERST 2017

Makro Kerstpakketten is een grote speler op het gebied van kerstpakketten. Wat niet iedereen weet, is dat daar jaarrond keihard gewerkt wordt aan het ontwikkelen, produceren en vormgeven van elk jaar opnieuw weer mooie, lekkere, verrassende pakketten.
Voor kerst 2017 besloot het bedrijf extra inspiratie in te huren in de vorm van een trendrapport door ROZENBROOD. Een leuke klus om onze tanden in te zetten in november 2016! We werden hierbij ondersteund door Iris Havekes van C-More.
Op basis van de trenddatabase die wij altijd up to date houden, legden we specifieke links naar de wereld van geven en waarderen, waar kerstpakketten tenslotte om draaien. Ons onderzoek mondde uit in een trendrapport dat van algemene consumententrends, via food- en verpakkingstrends overging in de stijltrends voor 2017.
 
But one trendreport does not a Christmas make! Een delegatie van inkopers, marketing en art directie kwam naar onze Trendstudio voor een trendtraining, trendspottour en het daadwerkelijk werken met het trendrapport.
Het was een sessie waarin de deelnemers meer inzicht kregen in wat trends zijn; waarin ze met nieuwe ogen trends spotten in Amsterdam in kerstsfeer en waarin ze kwamen tot daadwerkelijke nieuwe pakketmogelijkheden voor 2017. Welke waarden sluiten aan bij welke klanten? En welke stijltrends passen daar het beste bij?
Fijn om te werken met zulke gedreven vakmensen, die na wat trendprikkels vol overgave hun kennis met de nieuwe trendkennis combineren!


Close
Go top