• Alles
  • communicatie
  • cultuur
  • design
  • food
  • maatschappij
  • recreatie
  • retail
  • technologie
  • trendwatching
  • wonen

Repeat After me


REPEAT AFTER ME

Zijn rituelen iets van vroeger en raken we ze kwijt, was de vraag waarop ROZENBROOD moest reageren. ROZENBROOD verdiepte zich eerst in vroeger, de tijd dat alles nog goed leek. De samenleving was helder in zuilen ingedeeld, kerkelijke gebruiken structureerden de voornaamste rituelen en we zorgden voor elkaar. De rituelen die hierbij in beeld kwamen, zijn terug te voeren op een aantal waarden, zoals de behoefte aan ergens bij horen, delen, zorgen, herdenken, je één voelen met de natuur enz. Maar hebben we die behoeftes nog wel? En wat gebeurt er met die rituelen?


In het nu-gedeelte van de presentatie Repeat after me wordt een beeld geschetst van het drukke, veelzijdige leven van de hedendaagse overprikkelde consument. Ontkerkelijking, individualisering en globalisering hebben een sterke invloed op het in de vergetelheid raken van rituelen. Juist in deze tijden van geweld, financiële crisis en 1000 keuzes om je identiteit vorm te geven, hebben we echter meer dan ooit behoefte aan rituelen. Ze worden niet langer gevoed door de kerk, maar door kunst en design en persoonlijke wensen om hoogtepunten in iemands leven te verbijzonderen.
Aan de hand van inspirerende voorbeelden uit de wereld van kunst en design laat ROZENBROOD zien hoe rituelen er vandaag de dag uit kunnen zien: repeat after me.


Theaterstroom is een bedrijf dat bijzondere momenten regisseert voor zowel bedrijven als particulieren, door middel van theater en beeldende kunst. Voor de aftrap van hun activiteiten benaderden ze ROZENBROOD om een trendlezing te maken over rituelen.

363636 lemniscaatDeze lezing boeken

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Categorie(ën): communicatie, cultuur, maatschappij

Close
Go top